خدمات نگهداری و تعمیر پیاده رو متحرک در تهران

پیاده رو متحرک در تهران

پله برقی‌ها و پیاده‌روهای متحرک تقریباً شرایط نگهداری و سرویس یکسانی دارند. به همین دلیل هم می‌توان از یک تکنسین برای بررسی شرایط هر دو وسیله استفاده کرد. از آنجایی که قطعات به کار رفته در ساخت هر دوی این وسایل شباهت زیادی به هم دارند، به همین دلیل هم مراقبت و نگهداری از آن‌ها تا حدود زیادی مثل هم است. شاید ندانید که این پیاده‌روهای متحرک در کجا استفاده می‌شوند. دلیل این امر آن است که پیاده‌روهای متحرک، کاربردشان کمتر از پله برقی‌ها و آسانسورها است. در ادامه این مقاله از سایت ایسترو به معرفی نکات مهمی درباره خدمات نگهداری و تعمیر پیاده رو متحرک در تهران و کاربردهای این پیاده‌روها و نحوه استفاده از آن می‌پردازیم.

کاربردها و مزایای استفاده از پیاده‌روهای متحرک

این نوع از پیاده‌روها معمولاً در ساختمان‌هایی که وسیع هستند و مراجعین زیادی دارند، استفاده می‌شوند. از جمله کاربردهای آن می‌توان به فرودگاه‌ها اشاره کرد. دلیل اصلی به کار بردن این پیاده‌روهای متحرک در فرودگاه‌ها آن است که جابه‌جا کردن وسایل سنگینی مانند چمدان در وسعت بسیار زیاد کاری تقریباً مشکل است. به همین دلیل برای کمک به این افراد از پیاده روهای متحرک استفاده می‌شود. همچنین پیاده‌روهای متحرک به بالاتر رفتن سرعت راه رفتن افراد کمک می‌کنند. در نتیجه ترافیک انسانی در طول ساختمان کمتر شده و مردم به راحتی و با سرعت بیشتری جابه‌جا می‌شوند. همچنین استفاده از این وسایل، کمک بسیاری در روان‌تر شدن حرکت افرادی که ناتوانی جسمی خاصی دارند، می‌کند. بدون وجود پیاده‌روهای متحرک حرکت کردن برای افراد دارای معلولیت بسیار سخت و زمانبر می‌شود.

نحوه صحیح استفاده از پیاده‌رو متحرک

برای استفاده از پیاده‌روهای متحرک اصول جهانی خاصی وجود دارد که بهتر است آن‌ها را رعایت کنید. از جمله این اصول می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. اگر نمی‌خواهید روی پیاده‌روی متحرک حرکت کنید، باید در قسمت سمت راست آن بایستید و اجازه دهید که افرادی که عجله دارند از سمت چپ به حرکت خود ادامه دهند.
  2. روی پیاده‌روهای متحرک به هیچ عنوان ندوید. دویدن شما باعث ایجاد آسیب‌های جدی در سیستم پیاده‌روی متحرک می‌شود.
  3. زمانی که به انتهای پیاده‌روی متحرک رسیدید و از آن پایین آمدید، به هیچ عنوان در خطوط حرکت دیگران توقف نکنید. بهتر است که برای توقف کردن کمی از پیاده‌روی متحرک فاصله بگیرید تا افراد دیگر با شما برخورد نکنند.

تعمیر پیاده رو متحرک در تهران

خدمات نگهداری و تعمیر پیاده رو متحرک در تهران

برای تعمیر و نگهداری پیاده روی متحرک یک سری اصول و موارد وجود دارد که حتماً باید رعایت شوند. در ادامه برخی از این اصول را به صورت خلاصه برایتان معرفی می‌کنیم. به خاطر داشته باشید که هر تکنسین تعمیرات پله برقی و پیاده رو متحرک، همه این موارد را می‌داند. پس نیازی به نگرانی نیست.

  1. بررسی روان بودن حرکت ریل روی نرده
  2. بازدید از سلامت نرده‌های شیشه‌ای کنار پیاده رو متحرک و نبود هیج گونه ترک و مشکلی روی آن
  3. بررسی سرعت و تنظیم آن
  4. بازدید از وضعیت کلی عملکرد دستگاه
  5. بازدید از موتور و سیستم کلی پله‌برقی متحرک
  6. بررسی عملکرد هر قطعه و جایگزین کردن آن در صورت لزوم
  7. چک کردن حرکت و تنظیمات همه قطعات
  8. انجام روغن کاری دستگاه
  9. تمیز کردن قطعات داخلی در صورت نیاز
  10. بررسی وضعیت فرچه‌ها
  11. چک کردن شیار ثابت و نحوه عملکرد آن
  12. بررسی حرکت تسمه‌ها و عملکرد موتور
  13. اطمینان از سلامت نمایشگر‌ها و حسگر‌ها و سیستم الکترونیکی دستگاه پیاده رو متحرک

اگر خدمات نگهداری و تعمیر پیاده رو متحرک در تهران را به گروه ایسترو بسپارید، می‌توانید اطمینان حاصل کنید که همه این موارد کاملا درست و به موقع انجام می‌شوند. همچنین در صورت این که کار را بر عهده گروه مجرب و ماهر ما بگذارید می‌توانید با خیال راحت به موارد دیگر و کارهای دیگرتان بپردازید. همچنین ما در گروه ایسترو انواع خدمات نگهداری و تعمیر آسانسور در تهران را هم انجام خواهیم داد.

سوالات متدوال درباره خدمات نگهداری و تعمیر پیاده رو متحرک در تهران

  • سرعت مناسب برای حرکت پیاده‌رو متحرک چقدر است؟

زمانی که در یک فرودگاه هستید، با وجود بار و چمدان و وسایل مختلف، نمی‌توانید سرعت بالایی در حرکت داشته باشید. بنابراین سرعت مطلوب برای این پیاده‌رو‌های متحرک ۲ تا ۴ کیلومتر بر ساعت است. این سرعت بسته به نیاز شما با استفاده از تنظیمات، می‌تواند تغییر کند. قبل از انجام تغییرات حتما با تکنسین دستگاه مشورت کنید.

  • آیا از پیاده رو متحرک می‌توان به صورت شیب‌دار هم استفاده کرد؟

بله یکی از کاربردهای مهم دستگاه پیاده رو متحرک، جا به جایی بین طبقات است. این نوع از وسایل در مکان‌هایی مورد استفاده قرار می‌گیرند که افراد احتمالا بارهای دیگری مانند چمدان، چرخ خرید یا کالسکه کودک را باید جا به جا کنند.

  • آیا از پیاده رو متحرک فقط در فرودگاه‌ها استفاده می‌شود؟

خیر این پیاده رو های متحرک کاربردهای متعددی دارند. مثلا برای جا به جا کردن چمدان مسافرین بین طبقات، یا در طول یک طبقه خاص در هتل‌های لوکس، از این دستگاه می‌توان استفاده کرد. یا در فروشگاه‌های بزرگ که از چرخ دستی استفاده می‌شود، باید از پیاده رو های متحرک استفاده کنید. در غیر اینصورت امکان جا به جایی چرخ دستی و چرخ خرید برایتان سخت و ناممکن می‌شود.

  • تفاوت بین پیاده رو متحرک و پله برقی چیست؟

به زبان ساده، پله برقی همانطور که از نامش پیداست، پله‌ای شکل است و قالبا افراد را به صورت عمودی و بین طبقات جا به جا می‌کند. در حالی که یک پیاده رو متحرک، پله نداشته و یک سطح صاف است. این پیاده رو متحرک در برخی از موارد به عنوان رمپ هم استفاده می‌شود و می‌تواند امکان جا به جایی بین طبقات را فراهم کند. اما پله ندارد و سطح آن صاف است. به همین دلیل می‌توان وسایل چرخ دار را روی آن جا به جا نمود.

نتیجه گیری

برای دریافت خدمات نگهداری و تعمیر پیاده رو متحرک در تهران و همچنین مشاوره نصب یا پاسخ به سوالات قبل از خرید خود، با کارشناسان ایسترو از طریق شماره تلفن ۸۸۰۶۷۰۱۱-۰۲۱ تماس حاصل نمایید. گروه ایسترو با سال‌ها تجربه در زمینه فروش و نصب انواع آسانسور، پله برقی و پیاده رو متحرک می‌توانند راهنمایی‌های مناسب و بهترین محصولات موجود در بازار را به شما ارائه کنند. پیاده رو متحرک یک وسیله به نسبت جدید است که کاربردهای زیادی در ساخت برخی از ساختمان‌ها دارد. این وسیله در یک دهه اخیر به ایران وارد شده و استفاده از آن در این چند سال رشد چشمگیری داشته است. به همین دلیل هم خدمات نگهداری و تعمیر پیاده رو متحرک در تهران به یکی از سوالات و دغدغه‌های متداول روز تبدیل شده است. راه حل آن هم نزد ما است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *