خدمات نگهداری و تعمیر آسانسور در تهران

تعمیر، سرویس و نگهداری آسانسور

همانطور که خودتان بهتر می‌دانید، آسانسورها یکی از امکانات ضروری برای ساخت یک ساختمان هستند. در واقع اگر ساختمان شما بیشتر از سه طبقه دارد، باید برای آن یک آسانسور تعبیه کنید. در نتیجه اکثر ساختمان‌ها به خصوص در شهرهای بزرگی مانند تهران دارای آسانسور هستند و بدون آسانسور ساخته نمی‌شوند. حتی اگر تعداد طبقات شما یا تعداد واحدهای موجود در ساختمان بیشتر از حد معمول باشد، باید برای هر طبقه از چند آسانسور استفاده کنید. 

با استفاده از چند آسانسور در هر طبقه می‌توانید ترافیک افراد و بار و وسایل را به صورت درست و صحیح بین طبقات جابجا کنید. در غیر این صورت ممکن است صف‌های طولانی برای استفاده از آسانسور در هر طبقه ایجاد شوند. به خصوص اگر ساختمان شما تجاری و شلوغ باشد. اما تنها ساخت آسانسور برای جابه‌جایی افراد کافی نیست. بلکه باید از این وسیله به خوبی مراقبت کنید و همیشه سرویس و تعمیراتش را به موقع انجام دهید تا خراب نشود. در ادامه این مقاله از سایت ایسترو به معرفی خدمات نگهداری و تعمیر آسانسور در تهران می‌پردازیم.

بالابرها یکی از آن دسته وسایلی هستند که به شدت به مراقبت درست و اصولی احتیاج دارند. در صورتی که به شکل صحیح از آسانسور مراقبت نشود و سرویس و تعمیرات آن به موقع انجام نگیرد، احتمال خرابی آن بسیار زیاد است. زمانی هم که آسانسور خراب بشود زندگی افراد در ساختمان‌های مسکونی و کار و تفریح افراد در ساختمان‌های اداری و تجاری مختل می‌شود. به خصوص اگر سالمندان زیادی از ساختمان استفاده کنند، خرابی آسانسورها اتفاقی به شدت بد و ناگوار به حساب می‌آید.

در نتیجه مهم است که همیشه در مواقع ضروری به ایرادات کوچک آسانسور توجه کرده و تعمیرات آن را در اولویت قرار دهید بسیاری از مدیران ساختمان یک دفترچه تقویم برای مدیریت مسئولیت‌های ساختمان تهیه می‌کنند که در آن برای سرویس و خدمات مربوط به آسانسور یک روز را جداگانه در نظر می‌گیرند. اگر شما هم می‌خواهید که یک آسانسور خوب، سریع و کارآمد داشته باشید که هیچگاه خراب نمی‌شود باید همیشه به سلامت و سرویس آن توجه کنید.

این سرویس کردن ها و تعمیرات هر از چند گاهی لازم هستند. در واقع این رسیدگی‌ها به ایمنی افراد حاضر در ساختمان و وسایل و کل سازه ساختمان کمک می‌کند. همچنین انجام تعمیرات کوچک، از وارد شدن صدمه‌های بزرگ جلوگیری می‌کنند و باعث می‌شوند که آسیب‌های بیشتر و پرهزینه‌ای به ساختمان وارد نشود.

برای مطالعه بیشتر در صورت نیاز می‌توانید مقاله جلوگیری از خرابی و سقوط آسانسور را بخوانید.

لیست کاربردی برای سرویس ماهانه آسانسور

  • بررسی وضعیت درب‌های بالابر

درب‌های آسانسور یکی از قطعاتی هستند که هر ماه باید به خوبی چک شوند و ببینید که درست کار می‌کنند. همچنین باید چک کنید که درب‌ها تراز باشند و به طور کامل بسته شوند. 

  • چک کردن وضعیت سرعت آسانسور

اگر در طول استفاده مکرر از آسانسور سرعت آن کمتر از قبل شد، می‌توانید از تکنسین آسانسور بخواهید که آن را برایتان تعمیر کند. او با پیدا کردن منشا اصلی مشکل و حل آن کمک شایانی به بالاتر رفتن سرعت آسانسور خواهد کرد.

  • بازدید از چاه آسانسور

هر ماه باید چک کنید که برق و روشنایی قسمت چاه آسانسور به خوبی و به درستی عمل کند. در واقع اصلا نباید این مورد را پشت گوش بیاندازید و مهم است که به سرعت به وضعیت آن رسیدگی نمایید.

  • بررسی میزان نرم بودن حرکت آسانسور

یکی از مهم‌ترین نکاتی که هر از چند گاهی باید آن را چک کنید، این است که آیا حرکت آسانسور نرم و روان است یا خیر! اگر حرکت این وسیله روان بود، مشکلی در آن وجود ندارد. ولی اگر حرکت آسانسور به شکل ناگهانی و به سختی انجام می‌گیرد باید حتما به سرعت به آن رسیدگی کنید. حرکت غیر روان آسانسور یکی از پرخطرترین مشکلات آن است. به خصوص اگر سالمندان از این وسیله استفاده می‌کنند ممکن است در اثر حرکت ناگهانی روی زمین بیافتند و صدمه‌های زیادی به بدنشان وارد شود. به همین دلیل هیچ گاه این نکته را فراموش نکنید تا صدمات جانی به شما وارد نشود.

بهترین خدمات نگهداری و تعمیر آسانسور در تهران

بهترین خدمات نگهداری و تعمیر آسانسور در تهران

شرکت‌های زیادی وجود دارند که خدمات فروش و سرویس و تعمیرات آسانسور را در شهر تهران انجام می‌دهند. از این بین اما فقط چند شرکت محدود هستند که تکنسین‌هایی کاملا متخصص دارند و هزینه‌ی تعمیرات و نگهداری از آسانسور را بالا در نظر نمی‌گیرند. برای مثال ما در شرکت ایسترو تولید کننده، فروشنده و ارائه دهنده خدمات سرویس و نگهداری از آسانسور هستیم. ما در ایسترو طی سال‌های طولانی تلاش و کسب تجربه توانسته‌ایم به یکی از برترین‌های حوزه آسانسور در ایران تبدیل شویم. برای استعلام قیمت آسانسور یا خدمات نگهداری و تعمیر آسانسور در تهران با کارشناسان ما از طریق تلفن تماس: ۸۸۰۶۷۰۱۰-۰۲۱ در ارتباط باشید.

سوالات متداول درباره خدمات نگهداری و تعمیر آسانسور در تهران

چه کسی باید خدمات تعمیر و نگهداری آسانسور را انجام دهد؟

تعمیر و نگهداری آسانسور یک کار کاملا تخصصی است و افراد عادی نباید این کار را انجام دهند. در واقع تکنسین آسانسور شخصی است که کارهای مربوط و سرویس و تعمیرات و بازرسی آسانسور را انجام می‌دهد. این شخص تعلیم دیده تا متوجه شود که ایراد آسانسور در کجاست و چرا آسانسور به تعمیرات نیاز دارد. افراد عادی نمی‌توانند که همه این موارد را تشخیص دهند.

آسانسورها هر چند وقت یکبار به سرویس نیاز دارند؟

به طور کلی می‌توان گفت که آسانسورها باید حداقل سالی یکبار سرویس شوند. البته آسانسورهایی که تعداد دفعات زیادی در روز استفاده می‌شوند، مثل آسانسورهای مراکز تجاری، باید هر ماه یا هر دو ماه یکبار سرویس شوند. 

چرا آسانسورها هر از گاهی به سرویس و تعمیرات احتیاج دارند؟

برای این که اطمینان حاصل کنید که عملکرد آسانسورها روان و ایمن است، باید آن‌ها را هر از گاهی چک کنید. بررسی نحوه عملکرد بالابر یک نکته پراهمیت است که فراموش کردن آن هم ممکن است خطرات جانی داشته باشد و هم این که صدمات بزرگ‌تری به بالابر وارد کند. نیاز به تعمیر و نگهداری منظم دارند. 

تکنسین آسانسور در هنگام تعمیر و سرویس آسانسور چه کارهایی را باید انجام دهد؟ 

وظایف یک تکنسین آسانسور این است که هر زمان که برای تعمیر آسانسور می‌آید، موارد زیر را بررسی کند و انجام دهد:

  1. روغن کاری
  2. تمیز کردن
  3. بازرسی کلی و ایمنی
  4. بررسی تراز بودن اتاقک آسانسور
  5. چک کردن سلامت درب‌ها
  6. بررسی سیستم برق رسانی و همچنین روشنایی آسانسور

نتیجه گیری 

در این مقاله از سایت ایسترو خواندیم که بهترین خدمات نگهداری و تعمیر آسانسور در تهران کدامند؟ و چرا باید تعمیرات و سرویس آسانسور هر از چند گاهی انجام شود. همچنین با وظایف تکنسین آسانسور آشنا شدیم و دانستیم که چگونه باید از این وسیله پرکاربرد استفاده کرد تا خراب نشود و از کار نیافتد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *