معرفی بهترین برند های موتور آسانسور

معرفی بهترین برند های موتور آسانسور

تمام آسانسور هایی که در ساختمان های مختلف با ابعاد و متریال متفاوت مشاهده می‌کنید دارای قطعات مشترک و ثابتی هستند که حرکت آسانسور با همکاری آن ها اتفاق می‌افتد. یکی از مهم‌ترین قطعات آسانسور موتور آن است که در واقع نیروی لازم برای بالا و پایین رفتن کابین آسانسور توسط این بخش تامین می‌شود. در هنگام نصب آسانسور یکی از دغدغه های صاحبین ساختمان همواره انتخاب برند موتور آسانسور است. در ادامه به معرفی بهترین برند های موتور آسانسور خواهیم پرداخت تا بتوانید بر اساس نیاز خود بهترین برند را انتخاب نمایید.

معرفی موتور آسانسور و انواع آن

موتور آسانسور یکی از عناصر اصلی و مهم در سیستم آسانسور است. این موتور ها مسئول حرکت و جابجایی آسانسور و مسافران و تامین نیروی لازم برای جابجایی می‌باشند. موتور های آسانسور عموما از نوع الکتریکی هستند و انرژی الکتریکی را به انرژی مکانیکی تبدیل می‌کنند تا آسانسور را به بالا و پایین حرکت دهند. انتخاب از میان بهترین برند های موتور آسانسور باعث می‌شود تا با خیال آسوده این قطعه را نصب کنید و از کارکرد و عمر مفید بالای آن اطمینان حاصل نمایید.

موتور آسانسور از نظر نحوه کارکرد و ویژگی های دیگر به دو دسته کلی تقسیم می‌شوند که در ادامه با آن ها آشنا خواهیم شد. بهترین برند های موتور آسانسور، موتور هایی از هر دو نوع را تولید و به بازار عرضه می‌کنند. شما می‌توانید بر اساس نیاز ساختمان و نظر متخصصین بهترین نوع و برند را انتخاب کنید.

  • موتور آسانسور گیربکسی: یکی از انواع موتور آسانسور موتور های گیربکسی هستند که کاربرد زیادی در نصب انواع آسانسور دارند. موتور های گیربکسی با نیروی برق کار می‌کنند و نسبت به نوع دیگر موتور قدرت کمتر اما سرعت بالاتری دارند. با وارد شدن برق به موتور، فرایند هایی در بخش های داخلی موتور اتفاق می‌افتد که در نهایت سیم بکسل را حرکت می‌دهند و موجب جابجایی کابین می‌شوند.
  • موتور آسانسور گیرلسی: نوع دیگر موتور آسانسور که طرفداران بسیاری دارد مدل گیرلس است که در سال های اخیر بسیار محبوب شده است. این نوع موتور برق بیشتری مصرف می‌کند اما متقابلا کارکرد بهتری دارد و بازده آن بالاست. موتور های گیرلسی نیازی به موتورخانه ندارند و با صدای کمی کار می‌کنند. حجم آن ها کوچک‌تر است و مراحل نصب ساده‌تری دارند. همچنین در طول عمر مفید خود نیازی به روغن کاری نخواهند داشت. با استفاده از موتور های گیرلسی کابین آسانسور توقف های نرم‌تر و آرام‌تری دارد و کاربران حس بهتری در هنگام جابجایی با آسانسور خواهند داشت.

انتخاب نوع موتور آسانسور بستگی به عوامل مختلفی دارد، از جمله اندازه و ظرفیت آسانسور، سرعت مورد نیاز، محل نصب و محدودیت ‌های فضایی. هر نوع موتور آسانسور مزایا و معایب خاص خود را دارد و باید با توجه به نیاز ها و شرایط خاص ساختمان انتخاب گردد. 

بهترین برند های موتور آسانسور

بهترین برند های موتور آسانسور

پس از انتخاب نوع موتور آسانسور، نوبت به انتخاب برند آن می‌رسد. بهترین برند های موتور آسانسور از سراسر دنیا انواع موتور با کیفیت های بالا و ویژگی های متفاوت را به بازار عرضه می‌کنند و شما می‌توانید بر اساس نیاز ساختمان و همچنین میزان بودجه خود برند و نوع مناسب را انتخاب نمایید. 

بهترین برند های موتور آسانسور تنها شامل برند های خارجی نمی‌شوند. برند های داخلی بسیاری نیز در زمینه تولید انواع قطعات آسانسور از جمله موتور فعالیت دارند که محصولات با کیفیت و قابل اطمینانی را تولید کرده‌اند. طبیعتا خرید از این برند ها با قیمت های پایین‌تری همراه خواهد بود اما کیفیت آن ها می‌تواند با برند های خارجی رقابت کند. در ادامه با انواع برند های خارجی و داخلی موتور آسانسور آشنا خواهید شد.

بهترین برند های خارجی موتور آسانسور

کشور های مختلفی در دنیا اقدام به تولید قطعات آسانسور از جمله موتور نموده‌اند و جزو بهترین برند های موتور آسانسور هستند. این شرکت ها محصولات خود را به نقاط مختلف جهان از جمله ایران صادر می‌کنند و شما می‌توانید برای نصب آسانسور جدید در ساختمان خود، موتور آسانسور را از میان این برند ها انتخاب نمایید و از کیفیت بالای آن بهره مند شوید.

  • برند آلبرتوساسی: آلبرتوساسی یکی از بهترین برند های موتور آسانسور است که ساخت کشور ایتالیا است. واردات موتور آسانسور از این برند به ایران سابقه‌ای طولانی دارد و آسانسور های بسیاری با تجهیزات این برند در ایران نصب شده‌اند. کیفیت بالای موتور های این برند ثابت شده است و می‌توانید با خیال آسوده آن را نصب کنید.
  • برند هوبر: برند هوبر نیز یکی دیگر از بهترین برند های موتور آسانسور ساخت کشور ایتالیاست که در ایران نیز طرفداران بسیاری دارد. موتور های این برند نصب آسان، مصرف برق کم، نرمی حرکت و لرزش کمتری دارند و برای نصب آن ها به فضای زیادی نیاز نخواهید داشت.
  • برند زیلابگ: برند زیلابگ از کشور آلمان نه تنها یکی از بهترین برند های موتور آسانسور در دنیا، بلکه بهترین برند در زمینه تولید موتور های گیرلس است. این برند قیمت بالاتری نسبت به سایر برند ها دارد، اما کیفیت بالای موتور های آن کاملا ارزش این مبلغ را خواهند داشت. این موتور ها نصب آسان و حرکت کابین نرم و پیوسته‌ای دارند که موجب رضایت کاربران خواهد بود.
  • برند سیکور: برند سیکور نیز از جمله برند های ایتالیایی محبوب در ایران است که موتور های آن به عنوان موتور های الکمپ در ایران شناخته شده‌اند. برند سیکور یکی از بهترین برند های موتور آسانسور است که قیمت مناسبی دارد و به همین دلیل انتخاب بسیاری از صاحبین و سازندگان ساختمان بوده است. به علت وجود نسخه های تقلبی از این برند، در هنگام خرید موتور آسانسور سیکور حتما از اصالت کالا اطمینان حاصل نمایید.
  • برند آرکل: برند آرکل از جمله بهترین برند های موتور آسانسور و ساخت کشور ترکیه است. این برند از سال 2006 آغاز به کار نموده و تا کنون توانسته است محصولات خود را به کشور های بسیاری از جمله ایران صادر نماید. کیفیت بالای محصولات این برند در کنار قیمت مناسب محبوبیت آن را افزایش داده است.
  • برند مونتاناری: برند مونتاناری یکی از قدیمی‌ترین و بهترین برند های موتور آسانسور در ایتالیا است که از سال 1970 مشغول فعالیت در زمینه قطعات آسانسور است. موتور آسانسور این برند در ایران بسیار شناخته شده و در بسیاری از آسانسور های قدیمی و امروزی مورد استفاده قرار گرفته است.
  • برند ایتال: برند ایتال هم یک برند ایتالیایی فعال در زمینه ساخت موتور آسانسور است که جزو بهترین برند های موتور آسانسور در دنیا و به خصوص ایران به شمار می‌آید. محصولات این برند از جمله پرفروش‌ترین قطعات موجود در بازار هستند و طرفداران بسیاری دارند.

بهترین برند های داخلی موتور آسانسور

بهترین برند های داخلی موتور آسانسور

برند های داخلی نیز در کنار برند های خارجی در زمینه تولید قطعات مختلف آسانسور از جمله موتور آن فعال هستند و کیفیت های قابل قبولی دارند که می‌تواند با نمونه های خارجی رقابت کند. نکته قابل توجه این است که بهترین برند های موتور آسانسور داخلی، کاملا ساخت ایران نیستند و اغلب به صورت مونتاژ قطعات خارجی و یا الهام گرفته از آن ها هستند. 

  • برند بهران: برند بهران یکی از بهترین برند های موتور آسانسور از نوع داخلی است که توانسته است با قیمت پایین و کیفیت بالا با برند های خارجی به خوبی رقابت کند. این برند یکی از پیشتازان تولید قطعات آسانسور در داخل ایران است که در این زمینه موفق بوده است.
  • برند الکو: برند الکو در ایران که نام آن اختصار الکترو بالابر کوشا است یکی بهترین برند های موتور آسانسور می‌باشد. موتور های این شرکت الهام گرفته از موتور های برند آلبرتوساسی و سیکور هستند و توانسته‌اند گواهی نامه ISO9001 را به دست آورند. این برند نیز با قیمت مناسب و کیفیت مشابه نمونه های خارجی توانسته است طرفداران بسیاری به دست آورد.
  • برند فرشباف: این برند نیز از جمله بهترین برند های موتور آسانسور در ایران است که قیمت آن نه تنها از نمونه های خارجی، بلکه از نمونه های مشابه ایرانی نیز پایین‌تر است و به همین دلیل محبوبیت بالایی پیدا کرده است. موتور های برند فرشباف از آلبرتوساسی، سیکور و ایتال الهام گرفته شده‌اند.

انتخاب برند موتور آسانسور

در بخش قبلی با بهترین برند های موتور آسانسور از نوع خارجی و داخلی آشنا شدید. برند های بسیار دیگری نیز در این زمینه مشغول فعالیت هستند که کیفیت های قابل قبولی ارائه می‌دهند و می‌توانید برای نصب موتور آسانسور ساختمان خود از آن ها استفاده نمایید. 

اگر نمی‌دانید که بین برند های داخلی و خارجی کدام را انتخاب نمایید بهتر است از متخصصین این حوزه بخواهید که ویژگی های ساختمان شما را برای نصب آسانسور به دقت بررسی کنند و نیاز های ساختمان را به شما اعلام نمایند. به این ترتیب می‌توانید نوع موتوری که نیاز دارید را شناسایی کنید و جستجو کنید که کدام برند ها این موتور با ویژگی های مورد نیاز ساختمان شما را تولید می‌کنند.

پس از پیدا کردن نمونه های موجود باید قیمت های آن ها را مقایسه نمایید و با توجه به بودجه خود بهترین کیفیت و قیمت را انتخاب کنید. توجه داشته باشید که لازم نیست در مورد کیفیت موتور های ایرانی نگران باشید. از آنجایی که این موتور ها نیز دارای قطعات خارجی هستند و اغلب با الهام از آن ها و یا به صورت همکاری با شرکت های خارجی تولید می‌شوند، تفاوت زیادی از لحاظ کیفیت با نمونه های خارجی ندارند و می‌توانید با خیال آسوده آن ها را برای آسانسور ساختمان خود نصب نمایید.

مهم‌ترین تفاوت بهترین برند های موتور آسانسور داخلی و خارجی در قیمت آن ها است. اگر بودجه محدودی برای نصب آسانسور در ساختمان دارید بهتر است به سراغ نمونه های داخلی بروید و اگر بودجه کافی به این بخش اختصاص داده شده است می‌توانید از میان موتور های وارداتی انتخاب کنید.

نتیجه گیری

در این مقاله با موتور آسانسور و انواع آن و همچنین بهترین برند های موتور آسانسور از نوع خارجی و داخلی آشنا شدیم. موتور آسانسور تقریبا مهم‌ترین بخش و قطعه آن است که خود از قطعات بسیاری تشکیل می‌شود. موتور آسانسور علاوه بر نصب صحیح، نیاز به بررسی دوره‌ای و منظم دارد تا کارکرد مناسبی داشته باشد و مشکلی برای ساکنین ساختمان و کاربران آسانسور ایجاد نکند.

در انتخاب برند موتور آسانسور نیازی به سختگیری نیست، زیرا تمام برند های معرفی شده دارای محصولاتی با کیفیت بالا هستند و رنج قیمتی گسترده‌ای را شامل می‌شوند. بنابراین شما می‌توانید با خیال آسوده بابت کیفیت، بر اساس بودجه خود موتور مناسب را انتخاب کنید.

سوالات متداول

1-آیا موتور آسانسور ایرانی قابل اطمینان است؟

بله، برند های ایرانی تولید کننده موتور آسانسور اغلب به صورت همکاری با برند های خارجی و مونتاژ محصولات آن ها و یا با الهام از موتور های خارجی فعالیت و قطعات داخلی موتور را نیز وارد می‌کنند. همچنین این برند ها گواهی نامه های بین المللی کیفیت را کسب کرده‌اند و نیازی به نگرانی درباره کیفیت آن ها نمی‌باشد.

2-قیمت موتور آسانسور خارجی چقدر است؟

قیمت موتور آسانسور از برند های خارجی به دلیل تفاوت نرخ ارز، بر اساس مبلغ روز ارز مشخص می‌شود. همچنین عواملی مانند برند موتور، نوع موتور، ظرفیت آن، سرعت آن، ارتفاع بالابر و غیره نیز بر قیمت تاثیرگذار هستند.

3-چگونه در داخل ایران می‌توان موتور آسانسور خارجی تهیه کرد؟

نمایندگی های بسیاری در داخل ایران محصولات و قطعات آسانسور و پله برقی را از شرکت های خارجی وارد می‌کنند. شما می‌توانید موتور آسانسور مورد نظرتان را به این نمایندگی ها سفارش دهید و همچنین برای انتخاب موتور مناسب و نصب آن نیز راهنمایی دریافت کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *